Nom de l'espectacle:
Obra completa
Obra completa
Nom de la companyia:
Didascàlia Companyia de Teatre
Didascàlia Companyia de Teatre
Gènere teatral:
Teatre de text
Teatre de text
Públic objectiu:
Adult, juvenil
Adult, juvenil
Noms que conformen l'equip artístic:
Obra i autor: ‘CollectedStories’, de Donald Margulies
Dramatúrgia i direcció: Jordi Sala Lleal
Actrius: Isabel Boix i Eva Ferré
Codirecció: Fco. Javier Ortega
Espai escènic: Joan Gómez Ponsetí
Música original: Robert Fàbrega i Ferrer
Il•luminació: August Viladomat (Punt de Fuga)
Vestuari: Raquel Díez
Fotografies: Cristian Expósito
Producció i disseny: Didascàlia Companyia de Teatre
Obra i autor: ‘CollectedStories’, de Donald Margulies
Dramatúrgia i direcció: Jordi Sala Lleal
Actrius: Isabel Boix i Eva Ferré
Codirecció: Fco. Javier Ortega
Espai escènic: Joan Gómez Ponsetí
Música original: Robert Fàbrega i Ferrer
Il•luminació: August Viladomat (Punt de Fuga)
Vestuari: Raquel Díez
Fotografies: Cristian Expósito
Producció i disseny: Didascàlia Companyia de Teatre
Breu sinopsi:
Un text poderós, profundament contemporani i alhora d’abast universal, CollectedStories, del dramaturg nord-americà Donald Margulies, no s’havia traduït ni posat en escena en català fins ara. La nostra traducció arriba al punt de l’adaptació per tal de situar els personatges en la Catalunya actual. Així, el referent del passat és la Barcelona dels anys 80, una ciutat que acaba de sortir de la foscor del franquisme i es comença a modernitzar per acabar esdevenint la ciutat internacional i multicultural que acabarà essent. La nostra adaptació esbossa un dibuix sociològic d’aquella Barcelona: la droga i la sida, la lluita política de la transició, el moviment feminista, la represa de la llengua pròpia... L’obra descriu l’evolució de la relació personal entre una escriptora de mitjana edat, autora famosa de narrativa curta, i una alumna jove que la idolatra. En un lapse de sis anys, constatem el declivi personal de l’escriptora madura i alhora l’enlairament cap a l’èxit literari de l’escriptora jove. En la seva relació, la una i l’altra es devoren mútuament: la dona gran fagocita la joventut, l’energia, la voluntat de futur de la jove; aquesta devora la memòria, l’experiència, la narració vital de la seva mestra. En el rerefons d’aquesta relació hi ha, latent, el tema etern de l’herència vital, del llegat entre generacions, de la usurpació necessària i inevitable de la vida dels que ens han precedit. El text, ja avançada la trama, fa un gir dramàtic inesperat que obre una dimensió apassionant en tot el tram final de l’obra. Obra completa és un espectacle que planteja un espai escènicfruit d’un procés d’essencialització simbòlica a través de la disposició de la relació públic-actrius i, sobretot, d’omplir tot l’escenari de llibres: una mena de ring de boxa fet de centenars de llibres, el ring on es desenvolupa el combat entre la generació anomenada "boomer" i la de les joves d'avui dia.
Un text poderós, profundament contemporani i alhora d’abast universal, CollectedStories, del dramaturg nord-americà Donald Margulies, no s’havia traduït ni posat en escena en català fins ara. La nostra traducció arriba al punt de l’adaptació per tal de situar els personatges en la Catalunya actual. Així, el referent del passat és la Barcelona dels anys 80, una ciutat que acaba de sortir de la foscor del franquisme i es comença a modernitzar per acabar esdevenint la ciutat internacional i multicultural que acabarà essent. La nostra adaptació esbossa un dibuix sociològic d’aquella Barcelona: la droga i la sida, la lluita política de la transició, el moviment feminista, la represa de la llengua pròpia... L’obra descriu l’evolució de la relació personal entre una escriptora de mitjana edat, autora famosa de narrativa curta, i una alumna jove que la idolatra. En un lapse de sis anys, constatem el declivi personal de l’escriptora madura i alhora l’enlairament cap a l’èxit literari de l’escriptora jove. En la seva relació, la una i l’altra es devoren mútuament: la dona gran fagocita la joventut, l’energia, la voluntat de futur de la jove; aquesta devora la memòria, l’experiència, la narració vital de la seva mestra. En el rerefons d’aquesta relació hi ha, latent, el tema etern de l’herència vital, del llegat entre generacions, de la usurpació necessària i inevitable de la vida dels que ens han precedit. El text, ja avançada la trama, fa un gir dramàtic inesperat que obre una dimensió apassionant en tot el tram final de l’obra. Obra completa és un espectacle que planteja un espai escènicfruit d’un procés d’essencialització simbòlica a través de la disposició de la relació públic-actrius i, sobretot, d’omplir tot l’escenari de llibres: una mena de ring de boxa fet de centenars de llibres, el ring on es desenvolupa el combat entre la generació anomenada "boomer" i la de les joves d'avui dia.